Laten we bij het begin beginnen: het nieuwe album van Tame Impala is géén conceptalbum. Dan is dat duidelijk, voordat ik begin te praten over hoe alle nummers iets met de tijd te maken lijken te hebben, en hoe het geen toeval kan zijn dat de eerste track One More Year heet en de laatst … Lees verder Overdaad schaadt (English below!!)
Categorie: Albumrecensies
Ouwelullenrock (English below!)
In september vorig jaar werd het al aangekondigd: Green Day, Fall Out Boy en Weezer gaan samen touren. Nog beter: alle drie de bands brengen dit jaar ook nog eens een nieuw album uit. De eerste van deze drie is Father of All… van Green Day. Alweer de dertiende langspeler die het drietal uitbrengt in … Lees verder Ouwelullenrock (English below!)
5 SOS (TDML 4)
***ENGLISH BELOW*** Nostalgie is iets moois. Het is herinneren hoe het leven vroeger was, daar even bij stilstaan en genieten van hoeveel er is veranderd in die tijd. Ik ben misschien nog jong, maar ook ik voel die nostalgie als ik terugdenk aan vijf tot zeven jaar geleden. Nu ik even wat tijd te overbruggen … Lees verder 5 SOS (TDML 4)
Toekomstmuziek
***ENGLISH BELOW*** Januari is meestal een wat rustige maand als het gaat om albumreleases, maar er was wel een release en wat voor één: op 10 januari bracht Georgia haar tweede album uit, getiteld Seeking Thrills. Een plaat die klinkt als de toekomst. Ik heb radio-DJ’s en recensenten deze plaat horen beschrijven als ‘Robyn-achtig’ en … Lees verder Toekomstmuziek
Hersenspoeling
***ENGLISH BELOW*** Aan het begin van vorig jaar schreef ik een recensie van het album dat Bring Me The Horizon toen net had uitgebracht: amo. Ik was onwennig over dat album, doch lovend, want ik vond het bewonderenswaardig dat de band zo durfde te experimenteren met genres en stijlen. Waarom ik amo vooral goed vond, … Lees verder Hersenspoeling
Slaap kindje, slaap
Het is bijna poëtisch: het begin van dit decennium werd getekend door de opkomst van de boyband One Direction, halverwege ging ieder bandlid zijn eigen weg en aan het eind van de jaren ‘10, op vrijdag 13 december, wordt het decennium afgesloten door het tweede soloalbum van Harry Styles. Waar er in het tijdperk van … Lees verder Slaap kindje, slaap
Donkere Kerst
Vandaag is het Kerstavond en op de valreep voor de kerstdagen heb ik nog een recensie van een kerstplaat voor je: Gloria van Clean Pete. Als je Clean Pete niet kent, zou je misschien nog kunnen denken dat dit een Engelstalige act is, maar niets is minder waar. Clean Pete is namelijk een Nederlands duo … Lees verder Donkere Kerst
Zoveel muziek, zo weinig tijd
De afgelopen tijd is er zoveel nieuwe muziek uitgebracht, dat ik onmogelijk individuele blogposts kan maken voor elke release. Daarom bespreek ik in deze post drie EP’s die recentelijk zijn uitgekomen, van Simple Creatures, PVRIS en Foo Fighters. En dan nog mis ik dingen, zoals de nieuwe release van de Desert Sessions van Josh Homme … Lees verder Zoveel muziek, zo weinig tijd
Sex sells
Uit het niets was ze er vorig jaar ineens: King Princess. Met haar single ‘1950’ veroverde ze de harten van menig – vooral – vrouw. Hier was ze, een nieuw gay-icoon, en ze maakte ook nog eens hele mooie liedjes die mensen buiten de LGBTQ+ community ook konden waarderen. Ze bracht een EP uit, Make … Lees verder Sex sells
Smijtende schreeuwende stuiterbal – gone soft
Ik vond YUNGBLUD altijd heel leuk – eerst zonder echt door te hebben wie die gast nou eigenlijk was, hitjes van hem beluisterend op 3FM, later volledig bewust van de man achter het werk. Ik ben zelfs naar zijn show gegaan in Vera in Groningen, en heb zijn live album op vinyl aangeschaft. Ik vond … Lees verder Smijtende schreeuwende stuiterbal – gone soft









